Etiopiskt paskfirande


Pasken firades sa svenskt som det bara gick. Med aggmalning, utkladning och aggletande pa ballkongen, sa lyckades vi anda fa en riktigt harlig pask. Vi besokte aven olika kyrkor och forsokte smallta, aven om det ar nagot som vi hela tiden misslyckas med.

Pasken till all ara fick Frida ett infall att farga haret sitt. Malet var brunt, men forst blev det oranget och sen blev det svart (med oranga prickar). Snyggt! Becka ville inte att hon skulle ga igenom fargningen ensam, sa hon passade pa att farga sina hander svarta (permanent farg..klurigt att fa bort det dar)




1. Vad gor man inte for att fa lite svensk paskkansla. sa har glada ar vi..
2. paskolen var redigt go
3. lararkollega ikladd vit-frans-drakt, skulle detta ga hem i sverige tro? (ortodox paskkladsel)
4. Paskmiddag pa en hysterisk restaurang med familj + amerikan




1. Har far vi smutsen bortkrafsad pa en skonhetssalong. Vi tankte det var dags att hoja kvinnligheten
2. Fika med vanner
3. Har doppas det i spann efter fargning av har (vattnet var slut i kranen...)
4. Fargning av har, blev fargning av hander visst..


Dagens halsning: till vara goa brudar dar hemma i Sverige (ni vet vilka ni ar), vi saknar er

Salaam!


Kommentarer
Postat av: ida

ÅH! En alldeles egen hälsning! (eller ja, egen och egen, och ja, till mig och till mig.) Jag tar åt mig ja, jag saknar er också. Som en tok.

2010-04-16 @ 10:35:25
URL: http://idalinns.blogg.se/
Postat av: Lina

åhh hårfärgning! Roligt! :D ni lyckas då göra Etiopien så svenskt det bara går med äggknäckartävlingar, hårfärgning och solbrännor som svider ;) Saknar er något så otroligt! pussipuss Linapina.

2010-04-18 @ 21:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0